Marknadsföring på fyra hjul med bästa bildekor
17 mars 2015
Skrivet av Sofia Floral den Mar 17, 2015 i Blog
Om man väljer att använda bilar eller fordon för att göra reklam på kommer de att synas för en stor grupp människor som antingen åker bil, cyklar, promenerar. Frågan är däremot om det finns något i reklamen som väcker deras uppmärksamhet så att de verkligen lägger märke till reklamen. Nu för tiden har var och varannan bil dekor som används i marknadsförande syfte och därför krävs det något extra för att sticka ut ur mängden.
En reklam på en bil bör innehålla kontaktinformation så att folk som ser den vet vart de kan vända sig när de fått upp ögonen för budskapet. Lämplig information är telefonnummer, mejladress, hemsida och besöksadress, på så sätt finns flera sätt att komma i kontakt med företaget som gör reklam.
Andra saker som man ska tänka på när man vill satsa på dekor på bilar är att välja den bästa bildekor man har möjlighet att få tag på. Kvaliteten påverkar färgåtergivning och hållbarhet. Om företagsnamnet inte framgår i reklamen bör man ange det någon annanstans så att det blir tydligt vem som är avsändare. Anlita en erfaren designer för bästa resultat så att de investerade pengarna blir maximalt utnyttjade.
Bildekor och helfoliering gör det möjligt att täcka in hela bilen, oavsett storlek, och skapa en rullande reklampelare av den. Helfolieringen är tänkt att täcka hela bilen och kommer därför också att fungera som ett skydd för bilen så att lacken bättre kan stå emot väder och vind. En helfoliering är ofta något som sticker ut och väcker uppmärksamhet där bilen passerar. Men en snygg bildekor kan göra samma jobb även om den inte täcker hela bilen, bara den sitter på rätt ställe och har en genomtänkt design. Om du har en låg budget kan det vara mer lönsamt att satsa på en mindre dekor istället för en helfoliering som kostar mer.
Åkompani är ett företag som erbjuder olika grafiska lösningar för marknadsföring och bland annat har den bästa bildekor man kan få tag på med en liten budget.
”Åsikterna i den här texten är författarens egna och speglar inte nödvändigtvis åsikterna hos åKOMPANI.”