Taggar

Liknande inlägg

Dela!

Digital Signage och LED-skyltar för att locka kundens uppmärksamhet

Verksamheter återuppfinner sig själva för att uppmärksammas av kunder i ett mycket konkurrensutsatt samhälle. Marknadsförare designar strategier för att locka potentiella kunder och samtidigt behålla de befintliga.
Digitala skyltar i Enköping

Fler och fler företag runtom i Sverige har insett nyttan av effektiv kommunikation och marknadsföringsverktyg för reklam, produktinformation och andra meddelanden som innebär en direkt interaktion med kunden. På senare tid har digital signage utvecklats från att vara enbart elektroniska ”affischer” med envägskommunikation till en interaktiv upplevelse för konsumenten. Företag kan framgångsrikt distribuera digital signage för att skära igenom informationen i massan och fånga uppmärksamheten hos just deras målgrupp.

Digital signage har använts på otaliga sätt av företag för att förmedla sina produkter och tjänster på rätt plats och rätt tid där kunderna sannolikt kommer att ta köpbeslut, tex i butiksmiljöer. Skyltarna ses oftast i lobby och väntrum för att förmedla information om en produktlansering, ett kommande PR-evenemang men även för att dela värdefull information för de anställda i samband med ett företagsevent. Skyltarna kan användas på platser som mässor, biografer och köpcentrum där de kan skapa medvetenhet om nya produkter eller tjänster för förbipasserande. Skyltarna erbjuder stor flexibilitet då det är enkelt att ändra innehåll och budskap.

åKOMPANI Reklam och Skyltproduktion erbjuder bla Digital Signage och LED-skyltar i Enköping med omnejd. LED-skyltar är ett annat medium som alltmer används som en reklam- och kommunikationsverktyg som också erbjuder en stor flexibilitet och ett effektivt sätt för att nå ut i det lokala samhället. De har använts med stor framgång i sociala sammanhang, skolor och företag att kommunicera.

Det finns några riktlinjer som du bör följa för att göra marknadsföringen mer effektiv och ge mervärde till ditt företag eller organisation.

Håll dina meddelanden kort och koncis: Om du tänker använda LED skylt vid tex en refug som passeras ganska snabbt gäller det att hålla budskapet kort, tydligt och koncist för att hinna läsas av förbipasserande.

Prata med din publik: Designa och schemalägg reklam för att locka rätt typ av målgrupp. Anpassa till den målgrupp reklamen är avsedd för.

Använd grafik som kompletterar och stöder ditt budskap: Använd grafik som förmedlar ditt budskap på ett tydligt och koncist sätt.

Det är möjligt att skapa den avsedda effekten med en kombination av digitala skyltar och LED-skyltar för att kommunicera med din målgrupp. Dessa verktyg har blivit en integrerad del av marknadsföring i dagens marknadsföring- och reklambransch.

åKOMPANI Reklam och Skyltproduktion är ett företag baserat i Stockholm och erbjuder tjänster inom reklam med digital signage, banderoller, reklammaterial, fordonsgrafik och intressant väggdekor för din verksamhet.

 

“Texten ovan är skriven i online-marknadsföringssyfte. Åsikterna är författarens egna och speglar inte nödvändigtvis åsikterna hos åKOMPANI.”